Den blå periode.
Går.
Maleri fra 1987, olie på masonite.
Billede af en kvinde der forlader det kaos, den mørke del af billedet til højre, repræsenterer.
Trods det at konventionelle kompositions regler er overtrådt, så vælter billedet ikke .
Ensomhed.
Billedet er fra 1987 i olie på masonite.
Billedet udtrykker ensomhed eller eftertænktsomhed.
Også her er der leget med kompositionens regler, ved at placere figuren længst til højre.
Destruktion.
Billedet er fra 1988 i olie på masonite, malet med pensel og spartel.
Det fremstiller destruktion eller frustration.
Det er inspireret af, eller en ny fortolkning af et pladeomslag fra gruppen "Clash".
Eftertænksomhed.
Maleri i olie på masonite fra 1987, med pensel og spartel.
Billedet fremstiller en rolig lys eftertænksomhed.
Fremstiller en der er nedtrykt eller i sorg.
Her er tyngden af billedet flyttet langt ud til venstre i billedet.
Møde i mørket.
Billedet fra 1988 i olie på masonite med pensel og spartel.
I denne lille gengivelse er det måske ikke så tydeligt, men i mørket til højre for kvinden er en mandlig figur.
Billedet handler om et møde mellem de to.
Lænet mod karmen.
Oliemaleri på masonite, malet med pensel og spartel, fra 1988.
Udmattelse.
Oile maleri, udført med pensel og spartel på masonite fra 1988.
Maleriet handler om at være virkelig træt eller udamttet.
Et direkte blik.
Olie-maleri fra 1989 på masonite.
Maleriet er inspireret af en polsk maler tradition, både i stil og farve valg.
Model i pastel.
Pastel tegning på sort papir fra 1989.
Pastellen er en videre bearbejdning af en model tegning.
For at give værket en bestemt karakter og for at give de lyse farver noget at spille op imod, er den udført på sort papir.
Blå model.
Model maleri i olie på masonite fra 1986.
Blå model med figur i gul kontrast.
Danser.
Vandfarve og oile pastel på kardus fra 1989.
Figur der danser, repræsenterer en overgang til nogle mere farverige værker.
Kvinde figur.
Model maleri i olie på masonite fra 1988.
Kvinde figur på en mørk baggrund.
Mand på rød baggrund.
Akryl, akvarel og olie patel på kardus papir fra 1989.
Mandlig figur på en stærk rød baggrund, selvom den betegnelsen blå i højere grad referer til følelsen af melankoli,
end den egentlige blå farve, så kan man godt undre sig over hvad et billede med en rød baggrund laver her.
Her repræsenterer en overgang til nogle mere farverige værker.