"Krucifikset og Rosenkransen".


Reformationen.


Dette er en ide til en digital undervisnings platform.

Den er skabt i 2014 og bruger både en række værktøjskasser til eleverne og en række spil, som støtte i lærings processen.

projjektet er udviklet i samarbejde med Vibeke Lassen o.a.

At finde de enkelte elementer.


Udover at der er en række formelle oversigter i undervisnings platformen, er hvert kapitel eller niveua inddelt ved hjælp af kort. For at finde de enkelte elementer kan man vælge nogle af dem på kortene. Kortet er inspireret af hvordan kort så ud på reformationens tid.

Et bredt fagligt perspektiv.


Projektet er tænkt til folkeskolens ældste klasser og inddrager mange fag, her håndarbejde og design. I denne analyse af dragterne vil der dels indgå betydningerne af dragerne og hvilke ordner de tilhører, samt et historisk perspektiv over udvikling af beklædning, fra reformationen til idag. Nederst til højre på siden, er der links til håndarbejds faget og elevernes egne noter.

Et finde ting spil.


Dette lille spil kan ses på flere måder, dels kan man finde specifikke personer, dels kan man øve sig i at identificere de forskellige ordner.

Presentation og elevarbejder.


Undervejs er det ideen at eleverne laver presentaioner for hinanden, i klassen og online. På platformen er der adgang tuil en række skrive værktøjer og der er mulgihed for at organisere og gemme elevarbejder.

Video story-board.


Ved hjælp af en trinvis instruktion kan eleverne lave en emne relateret video-produktion. Her er noget om hvordan man udarbejder et story-board.

Hvem er hvem- spil.


Efter at have læst en online tekst om markante personer i reformationen kan eleverne spille en række små spil. Dette lille spil er et memory spil, der handler om at kombinere oplysningerne der vises i boksen med den rette person. Spillene kan varieres i sværhedsgrad.

Flere oplysninger om spil.

Du kan se mere om spillene og deres til blivelse her;

Game design Blog.