dansk_spildesign_spil_design_af_charlotte scheel

Fields of the black death.


- den sorte døds enge.


Pointsystemet, i detaljer:

 

Beredskabs/alarm Status før man bliver fanget:

 

Under observation = 1

betyder at man observeres på afstand ca. 5 meter

 

Aktivt jagtet = 2

 

Full man hunt = 3

betyder at man aktivt forsøges pågrebet indenfor 20 meter

Og at de næste indenfor den første 20 meter radius også aktiveres i jagten.

(Spørgsmål; Hvordan skelne mellem om jagten aktiveres direkte eller indirekte altså i anden omgang?)

Billedbeskrivelse: Ravnen.

Billedet er digital koncept kunst fra 2015, lavet i Photoshop med brug af pensler.

Billedet handler andre øje der måske holder øje med en.

 

Anden rangs, dvs. dyr o.lign observative figurer, f.eks. Ravnen kan have de samme aktiverings mekanismer som øvrige figurer, men måske kun aktiveres til -1 altså et trin lavere end de andre figurer, men den kan dog ikke komme under nul

 

Fangeskab og straf:

 

Hvis man tages til fange p.gra. Smitte, så ryger man i karantæne, medmindre man undslipper undervejs.

Fangenskab puttes man bare til en celle, som man selv må finde ud af.

 

Straf for vantro medfører fangenskab og senere halshugning eller hængning, medmindre man undslipper fangenskab.

 

Straf for hekseri medfører fangenskab og en svt. En slags test for hekseri, man bindes og smides i en sø. Hvis man drukner er man uskyldig, hvis man ikke drukner, brændes man på bålet som heks.

 

Hvis så

 

Tro, hvis ens points for tro er større end det samlede antal points for både vantro og hekseri, kan man allerhøjest få straffen ; fangenskab

 

hvis

Tro>vantro+ hekseri = max. Fangenskab.

 

Hvis

Vantro + hekseri > 1/2 tro,= aktivt jagt

 

Hvis

Tro>vantro+ hekseri & 1/4 tro > vantro og hekseri = oberservation

 

Hvis

tro < vantro + hekseri & 2 x tro > vantro +hekseri = fangenskab og straf = aktivt jages

 

2 x tro < vantro + hekseri = fangenskab og straf= man hunt.

 

Spillerens totale antal points < 1/2 hekseri = fangenskab og straf for hekseri ved brænding på bålet

Hvis spillerens totale antal points < 1/3 hekseri = fangenskab og test af hekseri før straf

 

Hvis hekseri er mindre end de to ovenstående og tro < vantro + hekseri, så dømmes man som vantro dvs. fangenskab og hængning.

 

Billedbeskrivelse: The Isle escape.

Billedet er digital koncept kunst fra 2015, lavet i Photoshop med brug af pensler.

Billedet handler om at undslippe en karantæne station.

 

Smitte:

 

Smitte kan ikke være under 0 eller mere end 100.

Eksponering giver et antal points 5 eller 10.

Flere eksponeringer øger antallet af smitte points

 

Hvis

20<smitte points>10 = observation

 

Smitte points > 20 = jagtet.

 

Man kan ikke blive man jagtet, fordi man ikke er enemy of the state, man er bare en synder eller syg.

Hvis man er smittet og bliver fanget, så ryger man i karantæne, hvis de har opfundet det.

 

Smitte aftager med tid uden yderligere smitte, mad og søvn ? Helbred kan ikke være over 100.

 

Smitte påvirker helse direkte, mens helse ikke påvirker smitte.

 

Fysiske skader:

 

Udover at smitte påvirker helbredet, kan man blive skadet i kamp eller blive forbrændt mv.

Hvis helse falder til 0 så dør karakteren og ende i limbo eller dør.

Helbredet forbedres over tid og med søvn og mad.. Helbred kan ikke overstige 100 points.

 

En test.


Jeg har lavet et lille program i Java som test. Nedenfor kan du se 7 tests i en lille video, med brug af en del af de parametre der er brugt i game designet. Der er dog stadig behov for en del balancering.