- Tværs
- Inspiration.
- Matematik. Sprog.
- Psykologi & samfund.
- Historie & religion.
- Kemi & Fysik.
- Biologi & naturfag.
- Kunst & design.
- It.
Metoden, fase 1:
Beskrivelse af metoden:
Hoved ideen med denne del af metoden er at skabe de grundlæggende elementer i spillet.
Det er naturligvis nødvendigt at introducere eleverne til metoden og sikre sig at de forstår de enkelte dele. Derefter inddeles eleverne i grupper der er store nok, men ikke for store, til at spillet kan spilles og at der er hænder nok til at løfte opgaven, hvilket vil sige grupper på mellem 4 og 7 elever. I den første del af processen arbejdes med brainstorming på indhold og indfaldsvinkler, samt løsninger, før de begynder at begrænse sig til en enkelt grund ide.
Den overordnede metode består af tre faser, hver fase indeholder en række elementer der bør være dele af spillet og spil udviklingen. Bemærk at metoden er forsøgt holdt så enkel som muligt, dels af hensyn til eleverne, tidforbruget og for at skabe så meget plads som muligt for kreativitet.
Præsentation af fase 1.