- Tværs
- Inspiration.
- Matematik. Sprog.
- Psykologi & samfund.
- Historie & religion.
- Kemi & Fysik.
- Biologi & naturfag.
- Kunst & design.
- It.
Metoden, fase 2:
Beskrivelse af metoden:
Fase 2: Regler for udviklingen af spillet:
Når det grundlæggende spil er på plads, og er testet, kommer der en ny runde med brainstorm og videre udvikling. I denne runde gælder der andre regler.
Her kan man vælge en række muligheder for at vidre udvikle sit spil, der er ikke nogen regler der siger at man absolut skal følge alle reglerne, men man kan vælge mellem en række muligheder. Der skal dog vælges et antal nye spil elementer, uanset om man selv udvikler dem eller om, man bruger inspirationen i reglerne for udvikling af spillet.
Der skal tilføjes minimum to nye elementer til det grundlæggende spil, det kan være fra nedenstående liste, eller man kan lave sine egne:
1. Elementer der afgøres ved direkte kamp mellem spillerne, eller mellem en spiller og game master, såsom at slå med en terning.
2. En række spil elementer der handler om tilfældighed, held og uheld, som man taber eller vinder på.
3. En række spil elementer der handler om at spillerne tager en chance, hvorved de kan vinde eller tabe noget, f.eks. points.
4. Et spil element der udfordre spillernes evner eller viden, såsom en quiz, et hukommelses spil eller et problemløsnings eller strategi element, som i skak eller sænke slagskibe.
5. Brikkernes/ spillernes bevægelser påvirkes på en eller anden måde, udover det overordnede bræts begrænsninger, enten ved barrierer eller andre spil elementer .
6. Der kan være felter, som når man lander på dem på brættet, betyder at der skal foregå noget bestemt. Det kunne være at der skal trækkes et kort. At administrere denne del kan være en del af game masters rolle.
7. Der kan tilføjes flere elementer i spillet, som en del af den overordnede quest.
8. Der kan være elementer der ændrer brættets udseende og dermed felterne på brættet.
9. Find selv på elementer der kan gøre spillet bedre, mere spændende, lærerigt, sjovere eller mere logisk.
+ Eventuelle specifikke undervisnings relaterede krav.
10. Husk, at selvom der ikke er nogen regler om hvilke af reglerne i dette afsnit skal der bruges, så er der en, nemlig at der i denne del af processen skal tilføjes minimum to nye elementer til spillet.
Præsentation af fase 2.